GLUTATYON SERUM TEDAVİSİ

Glutatyon, vücut tarafından üretilen çok güçlü, 3 aminoasiti içerisinde barındıran (Glutamin, Sistein, Glisin)bir antioksidandır. Sağlıklı bir yetişkin bedeninde 10 gram glutatyon bulunur. Gıdalardan alabildiğimiz glutatyon miktarı ise günde 100-150 mg civarındadır. Vücudumuzda toksik birikim , serbest radikal yükü , yaşlanma , alkol sigara kullanımı ,ağır metal içeren deterjan kullanımı arttıkça kendi glutatyonumuz vücudumuz için yetersiz hale gelir. Bu nedenle bağışıklık sistemini güçlendirmek vücut performansını artırmak , depresif semptomları , endişe ve kaygıları azaltmak , yüksek kolesterol ve insülin direncinin damar endotelinde oluşturduğu hasarı onarmak amacıyla dışarıdan glutatyon takviyesi almak önemlidir.

Vücudun dışarıdan maruz kaldığı ve vücut glutatyon seviyesinin düşmesine sebep olan dış faktörler şunlardır;

Gıda boyaları, Yapay tatlandırıcılar, Hazır gıdaların içerisinde bulunan gıda katkı maddeleri, Ev temizlik ürünleri, Alkol, Sigara, Röntgen Işınları, Fotokopide kullanılan kartuş boyaları, Kronik Stress, Depresyon, Kaygı, endişe, Yetersiz beslenme

Glutatyonun Vücuda Faydaları

Cilt beyazlamasında görev alır.
Hücrelerin yenilenmesinde ve cilt yaşlanmasının gecikmesinde görev alır.
Daha canlı ve genç cilt görünümü sağlar.
İnsülin direncinin yarattığı endotel bozukluğunun önüne geçer.
Karaciğer yağlanmasının önüne geçer.
Sigara ve alkol kullanımıyla oluşan toksik maddelerin vücuttan atılmasına yardımcıdır.
Aşarı deterjan kullanılması nedeniyle vücutta oluşan toksik maddelerin vücuttan atılmasına yardımcıdır.
Aizheimer hastalığı, Parkinson hastalığı tedavisinde kullanılır.
Uyku Apne Sendromunun tedavisinde kullanılmaktadır.

Glutatyon Eksikliği Vücudumuzda Nelere Sebep Olur?

Karaciğer yağlanmasını tetikler.
Vücut bağışıklık sistemi zayıflar
Daha kolay hasta olmaya ve hastalıkların ağır seyretmesine sebep olur.
Vücudun stres yükü artar.
Kanserli Hücrelerde artış görülür.
Şeker hastalığına zemin hazırlar.
Damarlarda daralmalar, tıkanmalar görülür ve kalp hastalığı riski artar.

Glutatyon Tedavisi Nasıl ve Ne Sıklıkta Uygulanır?

Glutatyon tedavisi damar yolundan gerçekleştirilir. İşlem yaklaşık 20 dk. sürer. Seansların sayısı ve sıklığı uzman hekiminizle gerçekleştireceğiniz planlama sonrası belli olur. Genellikle 6-8 seans şeklinde uygulanmaktadır.

Spesifik bazı hastalıklarda damardan glutatyon tedavisi tercih etmek gerekirken bazı hastalıklarda özel formlu glutatyon ajanlar ağızdan verilebilir.